Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Αρχαία Μεσσήνη- Η επίσκεψή μας...

Με το καλημέρα φαίνεται η μέρα... Και όλα ξεκίνησαν όμορφα από τις 7 το πρωί, την ημέρα της εκδρομής μας...
Ξεκινήσαμε λίγοι και καλοί, συνοδεία δασκάλων και ορισμένων κηδεμόνων, για την Αρχαία Μεσσήνη. Το κέφι αρκετό, η διάθεση χαρούμενη και χάρη και στον επιεική μας οδηγό, η επίσκεψή μας στο Νομό Μεσσηνίας ήταν ευχάριστη.
Ξενάγηση, λοιπόν, μέσα από το λεωφορείο και μπόλικη μουσική μάς έκαναν να ξεχάσουμε το πολύωρο ταξίδι μας. Όταν φτάσαμε στο όρος Ιθώμη της Μεσσηνίας, μας υποδέχτηκαν στην Αρκαδική Πύλη της Αρχαίας Μεσσήνης οι συντονίστριες του Προγράμματος, κυρία Μαρία και κυρία Έφη για να λύσουμε το γρίφο ώστε να περάσουμε στην αρχαία πόλη. Έπειτα, κολατσίσαμε έξω από τον αρχαιολογικό χώρο και, αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, κατευθυνθήκαμε στην αγορά της Αρχαίας Μεσσήνης. Εκεί, με τις διασκεδαστικές, αλλά και πολύ στοχευμένες, δραστηριότητες αντιληφθήκαμε τη σημαντικότητα και στρατηγική σημασία της πόλης αυτής κατά το παρελθόν
Επτάμισι περίπου αιώνες ύπαρξης (369πΧ- 395μΧ) η Αρχαία Μεσσήνη διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στην ιστορία. Τα τείχη γύρω από την πόλη είναι μήκους 9,5 χιλιομέτρων, αξιόλογο στοιχείο. Όλη η πόλη είχε χτιστεί σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, κάτι που όλες οι μετέπειτα πόλεις έπρεπε να ακολουθούν. Νερό και αέρας, τα βασικά στοιχεία της φύσης, ήταν σοφά μελετημένα από τους αρχαίους Έλληνες και καθόριζαν τη θεμελίωση όλων των κτιρίων τους. Αξιοσημείωτη είναι η ροή του νερού καθ' όλη την έκταση της αγοράς και γύρω από τα θέατρα.
Στην κορυφή του όρους Ιθώμη λατρευόταν το Δίας, εκεί δηλαδή υπήρχε ο ναός Ιθωμάτα Διός. Παρακάτω και μέσα στην Αγορά, όπου και περιηγηθήκαμε, υπήρχαν: το Ασπληπιείο, η Κρήνη Αρσινόη που δεχόταν νερό από την πηγή Κλεψύδρα, το Ιερό της Δήμητρας και των Διοσκούρων, ο μεγάλος Δωρικός Ναός, το Εκκλησιαστήριο.Τα δημόσια οικοδομήματα και ιερά διαθέτουν το σπάνιο προνόμιο να μην έχουν καταστραφεί ή καλυφθεί από νεότερους οικισμούς!
Όλες οι πληροφορίες μάς συνεπήραν και αφού συνδυάστηκαν με τα παιχνίδια, το σίγουρο είναι ότι κερδίσαμε πολλά. Το πιο ωραίο ήταν το κλείσιμο στο 3ωρο του προγράμματος, ο αγώνας τρεξίματος στο μεγάλο στάδιο!
Η επιστροφή ξεκινάει, σταματώντας για λίγο στη νέα πόλη της Μεσσήνης (ή αλλιώς Νησί)για φαγητό... Όλα ήταν τέλεια και εύχομαι πάντα από τις επισκέψεις μας να κερδίζουν σε εμπειρίες και γνώση οι μαθητές.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα ιστορικά στοιχεία, επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο!
Στην Αρκαδική πύλη...

... λύνουν το γρίφο για να περάσουν από αυτή και να μπουν στην πόλη!
 Δραστηριότητες στον Αρχαιολογικό Χώρο...

Στο Εκκλησιαστήριο

Από μακριά...

Στο στάδιο...

... και ο αγώνας με νικήτρια τη Δέσποινα!

Τα συγχαρητήρια δεν πήραμε μόνο εμείς σαν σχολείο... αλλά και οι κυρίες από το ΚΠΕ Καλαμάτας για την άψογη υλοποίηση του προγράμματος!

Στη Μεσσήνη...

Ο Νικόλας με τα ανέκδοτα!
Οι δασκάλες

Λίγο πριν την Κόρινθο, οι αναμνηστικές μας φωτογραφίες...